Mit tanít nekem a Kabbala, és mit tehet értem?

A Kabbala tudománya egy egyedülálló módon beszél rólad, rólam, mindannyiunkról. Nem foglalkozik semmilyen elvont dologgal, csak azzal, hogyan jöttünk létre, és hogyan élhetünk a lét magasabb szintjén.
Egyrészt elmagyarázza a magasabb erők leereszkedését a Végtelen világból. A Végtelen világ a mi kezdeti állapotunk, és ott létezünk, a lelkek egységes rendszerében, teljesen összekapcsolódva. Másrészt a Végtelen világból tanulmányozzuk a világok sorrendjét, a Szfirákat és Partzufokat, ahogy leereszkednek a világba, amelyben élünk.
Sok kabbalista könyvet írt a fenti témákról, kezdve Ábrahám pátriárkától négyezer évvel ezelőtt, aki a Széfer Yetzirát (A Teremtés Könyvét) írta. A következő fontos munka a második században íródott Zohár könyve. A Zohárt követik Ari, a neves 16. századi kabbalista munkái. És a huszadik században jelentek meg a kabbalista Yehuda Áslág írásai.
Áslág szövegei a legalkalmasabbak a mi generációnk számára. Ezek, csak úgy, mint egyéb kabbalista források leírják a felsőbb világok szerkezetét, hogyan szállnak alább, és hogyan hozzák létre egymás után az alacsonyabb világokat, és hogyan jött létre a világunk, a világegyetem, a Föld, és hogyan alakult ki az élet. Megtanítják nekünk, hogy jött létre a rendszer, és hogyan ereszkedik le a mi világunkba, lehetővé téve számunkra, hogy elsajátítsuk a bejutás módszerét ebbe a mechanizmusba, és, hogy irányítsuk azt.
Mi, a legtöbb esetben a hat kötetes tankönyvet, a Talmud Eser Szefirotot (A Tíz Szfira Tanulmánya), tanuljuk, amit Yehuda Áslág írt. Úgy tervezte, mint egy tankönyvet, ami segítséget nyújt a kérdések-válaszok segítségével, anyagok, amelyeket ismételünk és memorizálunk, illetve magyarázatok, grafikák és rajzok felhasználásával. Ez, ha úgy tetszik a felső világ fizikája, amely leírja az univerzumot kormányzó törvényeket és erőket.
Ez az anyag fokozatosan átalakítja a tanulót, mert amikor keresi, hogy hogyan lehet belépni a tanultakba, és elkezdeni a spirituális világban élni, az ember fokozatosan alkalmazkodik az anyaghoz.
A Kabbala tudománya nem foglalkozik az élettel ebben a világban. Ehelyett azáltal, hogy azt ezt a rendszert tanulmányozzuk, elérjük azt a szintet, ahol azelőtt voltunk, mielőtt ide leereszkedtünk, és ez ugyanaz a szint, ahol mi majd a folyamat végén létezni fogunk, miután felemelkedtünk ebből a világból. Ez alatt az emelkedés alatt, a Kabbala tanulása megépít az emberben a rendszert, ami megegyezik a magasabb rendszerrel.
Ez a rendszer elkezdi szervezni, és megmutatni magát az emberben, aki el akarja azt érni, és aki e célból tanul. Csakúgy, mint egy csepp sperma, ami potenciálisan egy teljes emberi lénnyé, és ezt követően egy érett felnőtté növekszik, a Kabbala tudománya fejleszti a vágyunkat, hogy elérjük a létezés magasabb szintjét.
Eleinte csak egy parányi vággyal rendelkezünk, ami az úgynevezett “egy pont a szívben.” Ez a pont olyan, mint a jövő állapotainak embriója. A felső világ szerkezetének tanulmányozásával fejlesztjük az ezekben lévő “genetikai” információkat, és amint ez növekszik, a szerkezet hasonlítani kezd a magasabb szintű formákra bennünk.
Ez az oka annak, hogy a tanulás annyira kifizetődő. Még ha nem is értünk egyetlen dolgot sem abból, amit olvasunk, csak próbáljuk megérteni, hogy a kabbalista szövegek táplálják a szívben lévő pontunkat, a Magasabb Létező iránti vágyunkat, a pont elkezd nőni bennünk. Minél inkább növekszik, annál inkább érezzük az új teremtés megjelenését, egy új, és más érzését a világnak, ami bennünk található.
Ennek során a Kabbala tudománya lehetőséget ad nekünk, hogy érezzük a felsőbb világokat, és megértsünk mindent, ami történik velünk, és legfőképpen, hogy saját magunk ellenőrizzük ezt a folyamatot.